Dolaskom nove godine zasigurno ste i sami donijeli neke odluke vezane oko poslovanje vašega posla pa i vaše Facebook stranice. Jedna od odluka je zasigurno bila i povećanje aktivnosti i marketinške komunikacije kroz kanale društvenih mreža. Kako bismo vam pomogli održati novogodišnju odluku donosimo deset savjeta za unaprjeđenje Facebook fan stranice i povećanje članstva iste.
Kako brzinski potaknuti ljude da se pridruže vašoj fan stranici? Nikako – potrebno je vrijeme da se sakupi određeni broj kvalitetnoga članstva. Stranice koje u broju fanova rastu vrtoglavo, a preko noći, zasigurno do više fanova dolaze nekim za posao neisplativim putevima kao što je kupovina fanova, lažni fanovi, stranci, odnosno svi oni koji neće s vama ni komunicirati niti kupovati vaš proizvod. Fan stranica od dana postavljanja zahtjeva kontinuiranu posvećenost promociji branda, nadgledanje zbivanja i razmjenu informacija te komunikaciju s ljudima koje zanima vaš proizvod ili usluga.
1. Kvalitetni postovi i stalna uključenost
Ako želite da ljudi lajkaju vašu stranicu morate ponuditi nešto što im se sviđa odnosno što mogu lajkati, znači budite, kako se kaže, laki za lajkanje. Neorganizirana Facebook stranica će trenutačno odbiti fanove. Za prvu impresiju je potreban kvalitetan sadržaj i aktivno uključivanje u sve što se događa na stranici. Osim toga, hoće li vas netko lajkati ovisi i o samom brandu, dotoku svježih ažuriranih informacija te aktivnostima članova i administratora fan stranice.
2. Nagrađujte lojalne fanove
Iako ste tek pokrenuli fan stranicu vaš posao postoji već duži period. Potaknite svoje stalne kupce da se pridruže fan stranici kao potpora, a nagradite ih posebnim ponudama i popustima za kontinuiranu podršku. Izjava zadovoljnoga kupca je puno privlačnija od marketinškog slogana te odlični magnet za klikanje Like gumbića na vašoj stranici.
3. Uskladite vaše društvene pojavnosti
Ako ste izgradili jaku mrežu na Twitteru iskoristite ju za promociju svoje fan stranice na Facebooku i obrnuto. Neki ljudi ne vole imati iste kontakte na svim mrežama, ali ne treba propustiti priliku za to da vaša stranica bude primijećena. Tako će fanovi komunicirati s vama na oba kanala što osigurava veću vidljivost i publiku za vaš posao.
4. Ugradite Facebookove plug-inove na vaše web stranice
Dobro je imati središnje mjesto koje će biti polazište za sve vaše aktivnosti na društvenim mrežama. Web stranica tvrtke je odlično mjesto koje vam daje kontrolu nad sadržajem i brandom. Ugradite Facebook plug-inove kako bi potaknuli konekcije preko LikeBoxova, Like buttona i komentara koji su direktno povezani s Facebookom. Kako se broj akcija posjetitelja povećava veća je vjerojatnost da će se vaš sadržaj pojaviti na news feedovima njihovih prijatelja te potaknuti ljude da saznaju više o vašem proizvodu ili usluzi.
5. Podsjetite svoje fanove da podijele sadržaj
Facebook ima jednostavan način za dijeljenje sadržaja preko Podijeli/Share gumba ispod svakog sadržaja. Slobodno objavite poziv-podsjetnik za lajkanje vaših statusa ili sadržaja te objasnite fanovima kako podijeliti taj sadržaj sa svojim prijateljima preko linka Podijeli.
6. Prilagodite potpise
Ako ste aktivni sudionik foruma ili izmjenjujete veliki broj e-mail poruka, svakako u svoj potpis dodajte link na fan stranicu. No nitko neće previše obraćati pažnju na vas niti vaš potpis dok ne postanete aktivni u zajednici. Npr. na LinkedIn-u možete često objavljivati i odgovarati u grupama pa ćete zasigurno privući pozornost i ljudi će doći na vašu stranicu.
7. Preuzmite inicijativu
Zatražite pomoć prijatelja. Teško je započeti fan stranicu bez ikakve aktivnosti. Zašto ne započnete molbom prema prijateljima koji cijene vaš brand? Pitajte ih da vam pomognu unutar neke rasprave, a nagradite ih prostorom za njihovu promociju ili uzvratite uslugu. Lakše je pitati prijatelja nego stranca ako se brinete da ne spamate ili gnjavite ljude. Pobrinite se da je pitanje koje im servirate dovoljno zanimljivo za njih da se uključe. Odličan je način promocije svoje stranice i upoznavanja sa svojim prijateljima kroz komunikaciju pitanjima.
8. Upotrijebite označavanje
Odličan alat na Facebooku za širenje mreže je tagiranje unutar statusa i objava. Označite autora neke izjave ili neku popularnu stranicu kako bi privukli pozornost članstva. Ovo učinite samo ako imate jak razlog i podlogu i sigurni ste da znate što radite. Sebična samopromocija će vas dovesti do bana i gubitka prijatelja, stoga budite autentični i promovirajte sadržaje koje koriste širokoj publici.
9. Sudjelujte izvan stranice
Koristite Facebook Directory i Facebook pretragu kako bi locirali druge stranice u svojoj niši te pronašli javne rasprave temeljene na pojmovima pretraga vezanim uz vaš posao. Dodajte vrijednost, neki dobar sadržaj na popularne stranice, izgradite kredibilitet i vezu s administratorima i članovima. Upoznajte ljude prije nego ih zamolite da se priključe vašoj stranici na Facebooku. Vjerojatno će nagraditi vaš trud.
10. Surađujte s ostalim administratorima
U suradnji s drugim administratorima možete dogovoriti poseban događaj koji će donijeti korist svima uključenima. Ovo se mora pažljivo koordinirati i planirati kako bi svi ostvarili svoje profesionalne ciljeve.
Zapamtite, pokažite kvalitetu svoje usluge i zašto je važno i korisno biti član vaše fan stranice. Internet svakim danom postaje sve više zaglušen marketinškim porukama, morate se izboriti da vaša dođe do očiju na koje ciljate. Kvalitetan networking i prisutnost na društvenim mrežama počinje s ulaganjem truda i vremena, ali povrat je ono zbog čega je to isplativo.
Što ste učinili da vas ljudi lajkaju? Koje nagrade ste koristili? Što ste učinili za podizanje posjeta vašoj fan stranici? Ne zaboravite kako je jedna od opcija i traženje pomoći stručnjaka i angažman agencije koja će za vas odraditi promociju i pozicioniranje na društvenim mrežama.