Jesu li društvene mreže isplative za male tvrtke?

Small BusinessDruštveni mediji su postali punopravni mediji, ako ne i vodeći kada je online oglašavanje u pitanju. I dok veliki brandovi i firme okupljaju desetke tisuća fanova na svojim stranicama, male tvrtke imaju još puno dilema oko ulaska u svijet Fan stranica na Facebooku i društvenih medija općenito. Sve njih interesiraju odgovori na ista pitanja, a to su:

1. Hoće li Facebook donijeti novi promet za tvrtku?
2. Je li se isplati ulagati vrijeme u to? (a vrijeme je novac)
3. Na koji način se obratiti mogućim kupcima?

Nema istine koja će neoborivo stajati za sve pravne osobe, ali može se odgovoriti na temelju iskustva onih koji su se odvažili i zakoračili u svijet društvenih medija. Prvo pitanje hoće li Fan stranica donijeti novi poslovni uzlet za tvrtku – da, hoće. Ono što ne možete očekivati jest da se to dogodi preko noći. Ono što će društveni mediji napraviti jest podići razinu uključenosti tvrtke u svijet svojih potrošača, klijenata, partnera… Ljudi vole znati što ljudi koje poznaju vole i kome vjeruju, a društveni mediji su odličan poligon za pružanje takvih informacija i izgradnju odnosa na najbolji mogući način. Upravo ta uspostava odnosa doprinijeti će povećanju interesa za vaše proizvode odnosno uslugu, a nakon toga je mali korak do kupnje odnosno povećanja poslovanja. Društveni mediji kao što je Facebook će pomoći vašem poslovanju u kreiranju svijesti o vašem postojanju na tržištu, kreirati će privlačnost, potražnju i identificirati će vaše kupce, klijente i izglede za uspjeh te profit.

Drugo pitanje oko ulaganja vremena u društvene medije često dolazi kasnije, kada se prijeđe iz faze “Lako ćemo mi to sami” u fazu “Nismo mislili da će nam to uzimati toliko vremena”. Uspjeh na društvenim mrežama ovisi o svakodnevnoj prisutnosti. Svakodnevna interakcija s fanovima i interesentima svakako zahtjeva više vremena od slanja newslettera na velik broj adresa u jednom potezu. No društvene mreže ne zahtijevaju velike budžete ili resurse kao što to traže drugi kanali oglašavanja, a povratak investicije je vrlo dobar te promocija učinkovita. Stoga se svakako isplati uložiti vrijeme u prisutnost u društvenim medijima, a ukoliko imate mogućnosti i zaposliti profesionalce da taj posao obavljaju za vas na najbolji mogući način.

Društvenih medija/mreža je puno, a najbolje je početi s trenutno najjačim društvenim mrežama kao što je Facebook. Nakon što postavite Fan stranicu na Facebooku (a nikako grupu ili privatni profil) za vašu tvrtku, brand ili proizvod, možete Facebook Fan stranicu linkati na Twitter. Twitter je manje zastupljen u Hrvatskoj po broju korisnika no kako će se tamo automatski prenositi sadržaj s Facebook stranice, neće vam uzimati vrijeme, a pružiti ćete informaciju i twitterašima. Za one koji žele više poslovni pristup preporučljivo je napraviti i profil na LinkedIn-u gdje se možete predstaviti kao manager ili vlasnik tvrtke te predstaviti svoje poslovanje i povezati se s kolegama. U Hrvatskoj je u začetku poslovna društvena mreža Croma Biznet pa možete i tamo otvoriti profil ukoliko se lakše predstavljate na hrvatskome jeziku. U Hrvatskoj postoje još dvije poslovne mreže, to su Bika gdje možete otvoriti i profil firme te najstarija i najmanje posjećena CroatiaBC.

2 Comments

  • Ilija Brajkovic 24.01.11. at 16:39

    Super članak!

    Btw, u Hrvatskoj postoji i servis http://www.fullbusiness.hr , koji se na neki način može smatrati kao poslovna mreža.

  • Dekoder 02.03.11. at 11:12

    Hvala na pohvalama i na linku, jako dobra stranica, imati ćemo ju na oku 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.