Places / Check in – Facebook meets Foursquare

Baš kad smo prihvatili činjenicu kako osim Facebooka koji nam služi za povezivanje s onima kojima smo se družili i Twittera kojega koristimo za povezivanje s onima s kojima bismo se željeli družiti, postoji i još zanimljivih socijalnih mreža ili servisa, konkretno recimo Foursquare (čija je hrvatska inačica tek zaživjela kod nas ili bolje rečeno Punkt je tek počeo disati), kad nam stiže Facebook Places i opcija Check in. Vidi se da Markova ekipa ne provodi vrijeme tagirajući svoje fotoalbume i komentirajući statuse frendova već smišlja nove implementacije u ovaj ionako već svima pod kožu uvučen servis. Pitali su se oni što im to odvlači korisnike, locirali problem i odlučili pružiti isti servis i u sklopu Facebooka.

Stvar je sljedeća, odete van, recimo na kuglanje u West Gate i od tamo se preko mobitela (ako imate GPS i pristup Internetu) Check in-ate odnosno prijavite na Facebook. Osim sebe, na tu lokaciju možete prijaviti i svoje prijatelje koji se tamo nalaze. U tome je razlika između Facebooka i ostalih lokacijskih servisa. Naravno, prijatelje možete prijaviti samo ako oni u svome profilu imaju to omogućeno odnosno ako vam kod upita odobre oznaku. Kako je Facebook imao dosta problema sa privatnošću u zadnje vrijeme, defaultna stavka za ovu opciju je Onemogući, tako da ukoliko želite aktivirati mogućnost korištenje Check in-a morati ćete u Postavkama privatnosti pod Check in odabrati opciju Enable. Tamo ćete podesiti i kome želite da vaše prijavke budu vidljive, prijateljima, odabranima, svima.. što je važno jer ne želite da baš svi vide da ste 500 km udaljeni od kuće, a baš ste jučer na zid nalijepili fotku ganc novoga punoinčnoga LED TV-a.

Check in opcija
Lokacijski servisi su i do sada bili zanimljivi, ali možda nedovoljno ozbiljno prihvaćeni. Neki ljudi ne vide svrhu prijavljivanja s različitih geo lokacija. Možda sada kada to postaje vidljivo svim vašim prijateljima na Facebooku se pojavljuju neke nove svrhe. Recimo – povezivanje. Zgodno je prijaviti se prije kino projekcije u Movieplexu i otkriti da je u dvorani do vaš dobar poznanik s kojim biste baš voljeli popiti cugu nakon filma. Zatim, tu su sebični razlozi. Ako ste već ovo ljeto bili tu i tu, a zatim i tu, te još prije jeseni odlazite tu, s tim da ste svaki drugi dan tu jer si to možete priuštiti, možda nečiji ego dobije potrebu to podijeliti sa svim svojim Facebook frendovima ili barem onima koji ga nisu stavili na Hide. Osobno mi se sviđa ideja loga – dnevnika. Na jednom mjestu se može arhivirati odlaske i izlaske, a dobro posluži i prilikom potvrde o posjeti nekoga mjesta. Npr. obavezni odlasci na Sljeme na faksu će se možda moći evidentirati prijavkom u Puntijarki.

No u principu ono što nas najviše zanima je komercijalna strana ove novosti. Kako Check in iskoristiti za poslovanje? Punkt je već bio na tragu tome nudeći posebne nagrade za opetovane prijave na određenim mjestima. Recimo, za svaki peti prijavak u kafiću časte vas besplatnom kavom. No jeftini način promocije, ako ne i posve besplatni je recimo ovaj – vlasnik restorana pogleda tko je prijavljen u njegovom lokalu te mu preko poruke ili chata javi kako postoji 10% popusta na taj i taj desert ili su palačinke na akciji platiš jednu dobiješ pet (na tu bih akciju pristali odmah hint hint). Onda recimo teretane mogu poticati svoje članove na više dolazaka nagrađujući ih besplatnom članarinom kad prikupe određen broj Check in-ova.. Zapravo, opcije postoje, samo je potrebno dobro osmisliti aplikacije prilagođene potrebama vašega poslovanja i vašim interesima i smisliti načine komunikacije koji će biti zanimljivi za sve uključene, a za ostalo će se pobrinuti efekt kotrljajuće snježne kugle. Zato nam se Facebook i sviđa.

Leave a Reply

Your email address will not be published.