fbpx

Twitter u Hrvatskoj nije alat za biznis

Jedini dan kada se pojavila ideja da potrebu za društvenim mrežama utažim na Twitteru je bilo kada je Facebook pao. Ako ništa drugo, mislim da možemo sljedeći puta očekivati neki zanimljivi fail web postavljen za takve slučajeve, kao što Twitter, microblogging ili bolje reći microchatting servis, ima svoga Fail Whalea. A taj često plovi.

Twitter je dočekao svojih pet minuta, ali samo za spoznaju kako konkurencije Facebooku nema. Tamo su nam svi naši (ne)prijatelji, sve naše fotke, sve najnovije zanimljive vijesti. Na Twitteru stoji 140 po 140 znakova teksta, a u realnosti zapravo uvijek manje, zatim interne poruke, hrpa nepovezanih odgovora, RT-a nečega što nikome nema neke važnosti osim autoru i osobi koja je retwittala, naravno. Zašto se u Hrvatskoj ne isplati imati Twitter acc za komercijalne/poslovne svrhe? Twitter zajednica u Hrvata je mala grupa ljudi, a i u toj maloj grupi postoji još manja grupa twitteraša koji se međusobno prate, retwittaju sastaju po twitt-upovima i daju jedni drugima osjećaj da njihova poruka dopire do – nekud. Pogledajmo primjer jednog domaćeg accounta na kojem ima preko 16 000 twittova. Nismo bili lijeni pa smo malo kalkulirali i na bazi jedne godine računica kaže kako je riječ o 45 twittova po danu! Ukoliko nije riječ o osobi s posebnim potrebama koja je primorana komunicirati kroz računalo, mišljenja sam kako ovdje nije riječ o twitterašu već o no-liferu. Ako se netko prepoznao, neka se ne uvrijedi na otvorenosti. Osim toga ekipa na Twitteru su mahom ljudi vezani uz Internet poslom, dok ćete na Facebooku naći penzionere, majke s djecom, učenike.. širu publiku. Osim ako baš ne želite svoj proizvod ili uslugu predstavljati isključivo ekipi koja od Interneta živi. A takvima je, znamo, jako teško nešto prodati.

Twitter je odličan kanal za komunikaciju ako ste celebrity, pisac, znanstvenik, općenito osoba koja je zanimljiva ili javna ličnost te ako imate jak brand koji stoji sam za sebe kao prepoznatljiva i originalna pojava. Ako ste mala firma na Twitteru ćete se izgubiti i postići zero efekt, naravno, vaš zero efekt neće biti kao onaj Coca Cole, da ne bi bilo zabune. Ako ste privatna osoba na Twitteru možete pratiti sve one koje ste nekada poželjeli poznavati, viriti što radi vaš omiljeni DJ ili filmski redatelj, a ako tražite realne ljude onda ćete možda imati par poznanika i puno nepozntih koji će vam postati braća po Twitteru ako se dovoljno jako (često) potrudite twittati i nametnuti se okupljenima. Najbolji način za to je da napišete na svom blogu tekst o super cool važnom Twitteru koji ćete zatim postati na profil i u tom twittu nakon znaka @ spomenuti one čiju pažnju želite, a po potrebi dodati i još koji #kanal. Npr. ne možete fulati s #prva smjena, #druga smjena i #treca smjena, ovisno u koje doba dana postate, jer tamo je sva kul ekipa. Naravno kako svaki pravi twitteraš obožava kad vidi svoj nick u RT ili T, uspjeh vam je garantiran pa će svi oni pročitati što ste imali za reći, a mnogi će vas i followati. Za svaki slučaj, ako ih još koji put spomenete, a i prate već 486 ljudi pa što je jedan više ili manje. Od tuda, put na twitt-up vam je zagarantiran. Ako ste poznati, pametni i/ili na razni ljudske rase zanimljivi, otvorite osobni account i dozvolite da vam virimo u misli i dnevne rasporede, a ako vas veseli da vaših 3 i pol followera čita što ste danas radili i vidjeli, možete i to. Ali zašto pobogu?

Pa što onda s tim Twitterom? Ipak ima oko 145 milijuna registriranih korisnika. A ništa, uvijek ga možete koristiti za praćenje vaše konkurencije ili tvrtki od kojih možete učiti ili pak dobiti informacije vezane za vaše poslovanje, Twitter je dobar servis za primanje kratkih, jasnih poslovnih informacija. A ako ga želite imati u komercijalne svrhe, najbolje ga spojite s vašom Facebook stranicom pa neka automatski twitta nešto što ste postali na Facebooku. Twitter (u Hrvatskoj) nije servis na kojem ćete prodati nešto nekome, twitter je jedan veliki chat. Nije da podcjenjujemo vrijednost, oh toliko hvaljene (no više ne tako nove) Word of mouth metodologije, ali ako je 2% informacija relevantno, a ostalo, kako se u narodu kaže mlaćenje prazne slame i kraćenje vremena, onda zaista neću tamo trošiti svoju energiju. Oni koji hoće, dok prerone more bezvrijednih informacija čak i kad vide nešto potrebito vjerojatno će to promašiti od silnog šarenila chaterije. Stoga, ako ste firma, ne trošite barem za sada puno sredstava na Twitter, radije osvojite Facebook koji će vas pasivno uvesti na Twitter pa ako i kada primijetiti kako se tamo oko vas stvara buzz, slobodno pojačate svoj account i zacvrkućete kao da ste vidjeli mica macu. Al’ vjerojatnije će to opet biti kit.

Reci svoje:

One Comment

  • pauk960 28.06.11. at 22:12

    Znam da komentiram post koji je star više od pola godine, ali sad sam slučajno nabasao na njega.
    Moram reć da se ne slažem s navedenim, i iako možda Twitter nije dobra platforma za oglašavanje itekako je za komunikaciju sa kupcima, davanje obavijesti o novim proizvodima, uslugama, akcijama i slično. A da ne napominjem da Twitter ništa ne košta i za korištenje ne treba nikakove upute, tako da u biti firma nema nikakve troškove. Također smatram da je zajednica koja koristi Twitter puno ozbiljnija od one na Facebooku, ako ćemo već povlačiti usporedbe. Većina reklama na Facebooku su na foru “navlakuša” i koriste prljave smicalice. Facebook koristi targeted marketing koji analizira profil korisnika i ovisno o tome prikazuje reklame od interesa. Twitter bi mogao ponuditi sličnu uslugu, ali ne žele, te svoje prihode osiguravaju iz drugih izvora koji ne narušavaju user experience korisnika.

Leave a Reply